خطاب به داوطلبان کنکور کاردانی فنی وحرفه ای و کاردانش که در دانشگاه آزاد پذیرفته شده اند




خطاب به داوطلبان کنکور کاردانی فنی وحرفه ای و کاردانش

دولتی           غیرانتفاعی             آزاد


کسانی که در کنکور دانشگاه آزاد پذیرفته شده اند...........

{بقیه در ادامه مطلب}







با تبریک به داوطلبانی که در کنکورکاردانی دانشگاه آزاد پذیرفته شده اند و همچنین تبریک به دوستانی که کنکورکاردانی دولتی را نیز به خوبی از عهده اش بر آمده اند . از آنجایی که بسیاری از داوطلبان در این روزها دچار تردید شده و بر سر چند راهی قرار گرفته اند . وهمچنین نتایج کنکور کاردانی دانشگاههای دولتی و غیرانتفاعی نیز در اواخر مهرماه و اوایل آبان اعلام می شود مشکلاتی را برای تصمیم گیری داوطلبان بوجود آورده لذا بر خود لازم دانستم که جهت کمک به تصمیم گیری دوستان مطالبی را مطرح نمایم . گرچه با توضیح این مطالب تصمیم گیری نهایی برعهده خود داوطلب می باشد زیرا دوستان در ابتدای زندگی اجتماعی هستند و از مدرسه بیرون آمده اند و باید از هم اکنون قدرت تصمیم گیری در مورد مسائل مهم را در خود پرورش دهند و بتوانند برای لحظات حساس زندگی خود تصمیم گیری نمایند و نگذارند دیگران برایشان تصمیم گیری نمایند . مشورت لازمه کارهست اما تصمیم گیری را خودتان انجام دهید .

اول جنبه قانوني مطلب:
كليه كساني كه ابتداي مهر در دانشگاه آزاد قبول مي شوند و اقدام به ثبت نام مي نمايند بايد شهريه ثبت نام خود را پرداخت نمايند و اگر در حين تحصيل جاي ديگر قبول شدند بايد اقدام به انصراف از تحصيل نمايند و از هزينه پرداختي نيز بگذرند و براي ثبت نام به دانشگاه بعدي اقدام نمايند . حتي بعضي از دانشگاههاي آزاد خيلي سخت تر برخورد مي كنند و اگر كسي اصل مدرك (گواهينامه اصلي ) را تحويل داده باشد را مجبور به پرداخت خسارت دانشگاه نيز مي نمايند كه هزينه اي بالاتر از هزينه يك ترم محسوب مي شود . اين توضيح تازه براي كساني است كه خانم بوده يا آقايي كه مشكل نظام وظيفه نداشته باشد .اما اگر آقايي مشكل نظام وظيفه داشته باشد در صورت انصراف از تحصيل در دانشگاه آزاد قانوناْ بايد برود حوزه نظام وظيفه و اقدام به اخذ دفترچه اعزام نمايد واعزام شود كه به دانشگاه نيز نخواهد رسيد .
اما جنبه اي كه به اصطلاح مي گوئيم قانون را دور زدن :
كليه كساني كه در كنكور دانشگاه دولتي شركت مي كنند پس از آزمون به سه دسته تقسيم مي شوند .
1-      كساني كه خوب تست زده و مطمئن هستند قبول مي شوند و از نتايج دوره متوسطه آنها نيز معلوم است .
2-      كساني كه 50 درصد احتمال قبولي و50درصد احتمال رد شدن به عبارتي ترديد دارند .
3-      كساني كه از سوابق آنها مشخص است و حتي از آزموني كه دادن معلومه كه  قبول نمي شوند .
گروه اول نياز به ثبت نام در دانشگاه آزاد پس از اعلام نتايج ندارند .
گروه دوم نياز دارند اما به هيچ وجه اصل گواهينامه پايان تحصيلات خود را تحويل دانشگاه آزاد ندهند يعني فقط با گواهي موقت قبولي اقدام به ثبت نام نمايند . خصوصاً خانم ها . زيرا خانم ها راحتتر اصل گواهينامه هايشان را از مدرسه مي گيرند .اين گروه اقدام به ثبت نام نمايند وبا آگاهي از هزينه  اي كه از دستشان مي رود ادامه دهند و به محض اعلام نتايج و قبولي در دولتي انصراف داده و با اصل گواهينامه خود به دانشگاه دولتي بروند وثبت نام نمايند .
البته در بعضي از دانشگاههاي آزاد بويژه استان ما زياد ديده ام كه دانشجوياني بعد از يكماه به دانشگاه مراجعه كرده و اعلام كرده اند به علت عدم اطلاع از نتايج نتوانسته اند به موقع بيايند و مسئولين هم آنها را ثبت نام كرده اند اگر در آنجا نيز چنين چيزي مرسوم هست مي توانند از اين شيوه نيز عمل نمايند يعني اگر دولتي قبول نشدن به دانشگاه آزاد بروند و آنجا اعلام كنند اطلاعي از قبولي نداشته اند وحالا مراجعه كرده اند .
روش بعدي هم اينست كه اصلاً مراجعه نكنند و بگذارند كه اگر دانشگاه دولتي قبول شدند كه چه بهتر واگر قبول نشدند ترم اول بشه مرخصي و ترم بعد مراجعه نمايند و اقدام به ثبت نام در دانشگاه آزاد نمايند كه در اين روش بعضي از دانشگاههاي آزاد شهريه ثابت ترم اول را قانوناً از دانشجو مي گيرند. و بعضي هم زياد سخت گيري نمي كنند زيرا مي ترسند دانشجو را از دست بدهند.
گروه سوم هم كه تكليفشان در اصل مشخص هست كه بايد حتماً ثبت نام نمايند .


فقط نظر فراموش نشه
با تشکر
مدیر سایت

3 نظرات:

raha گفت...

خوب بود.فقط تورو خدا بگید جوابش کی میاااااااااااااااااااااااااااد

مائده گفت...

خوب بود.فقط من واقعا پشیمونم که با معدل بالا فنی برداشتم کاش اون موقع اینا رو هم بهمون گفته بودن.فقط کاش زودتر جواباش بیان مردیم از استرس.

mohamad گفت...

مشاوره بسیار خوبی بود و از توجه شما به دانشجویان کمال تشکر را دارم